Leírás
Ez az áramkör megvéd két sorba kötött Li-ion akkumulátor cellát a túltöltéstől, túlzott terheléstől, rövidzártól és mélykisüléstől. Ezek az események “halálosak” az akkumulátorokra, ezzel megakadályozható a gyors tönkremenetel.
A beépített balansz funció révén töltés közben is képes kiegyenlíteni a sorba kötött akkumulátor cellák kis mértékű eltérését. Ilyenkor az áramkörön levő két nagy “430” feliratú ellenállás erősen melegedhet, ez normális.
Az áramkör 20 A töltő és kisütő áramot bír rövid ideig, tartósan kb. 10 A-t.
Tartós nagy áramú hsználat esetén a rajta levő FET-ek erősen melegednek, ilyenkor célszerű egy-egy pici, vagy az összesre egy nagyobb hűtőbordát ragasztani. Aktív, ventillátoros hűtés is sokat segíthet.
Csak akkor hatásos, ha az akkumulátorok közbenső pontja is rá van kötve.
Előfordulhat, hogy a BMS bekötése után a kimeneten nem jelentkezik az elvárt feszültség. Ennek oka, hogy a BMS elektronikája nem inicializálódott megfelelően, és letiltott állapotba került. Ezt a jelenséget úgy lehet megszűntetni, hogy kis időre rá kell kapcsolni a töltőfeszültséget. Ez után normalizálódik a működés.
Cikkünk a témában: BMS: balansz vagy nem balansz – Ez itt a kérdés
Értékelések
Még nincsenek értékelések.